Subota, Jul 30, 2011

BMW i3 concept i BMW i8 concept

 
BMW je u februaru ove godine objavio ime svog novog podbrenda koji je nazvan kratko BMW i (i za innovation), a tada su najavljena i prva dva modela: BMW i3 i BMW i8 (na tržište stižu 2013. godine).
Danas su objavljene i prve zvanične slike i detalji o ovim modelima koji će se u formi koncept vozila pojaviti na septembarskom Salonu automobila u Frankfurtu.

 
 
 
Prvo na tržištu startuje BMW i3 sa zadnjim pogonom (ranije poznat kao Megacity Vehicle), i to kao gradsko vozilo sa električnim pogonom (biće dostupan i sa benzinskim motorom-generatorom), litijum-jonskim baterijama (pune se šest sati na 220V), prostranim enterijerom za četiri osobe i malom težinom.
 
 
 
 
 
BMW i3 raspolaže sa 125 kW/170KS i 250 Nm, auto je dugačak 3845 mm, širok 2011 mm, visok 1537 mm, međuosovinsko rastojanje je 2570 mm, zapremina prtljažnika iznosi 200 litara, dok je koeficijent otpora vazduhu 0.30.
 
Po fabričkim podacima, 1250 kg težak BMW i3 od 0-100 km/h ubrzava za 7,9 sekundi, postiže maksimalnih 150 km/h (elektronski ograničeno), a ima autonomiju od oko 100 milja (161 km)
 
Nemački Auto Bild inače piše da bi BMW i3 trebalo da košta oko 40.000 evra.
 
S druge strane, BMWi i8 (u 2+2 konfiguraciji) se bazira na BMW Vision EfficientDynamics conceptu, a radi se o plug-in hibridnom vozilu (kombinacija benzinca i elektromotora) sa pogonom na sva četiri točka koje treba pruži sportske performanse, uz potrošnju goriva i emisiju CO2 malog automobila.
 
 
 
BMW i8 kombinuje 1,5 litarski trocilindrični turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem koji razvija 223KS i 300 Nm, elektromotor od 130KS i 250 Nm i litijum-jonske baterije (pune se za samo 105 minuta na 220V). BMW i8 može da se kreće i samo na elektropogon, a tada može da pređe 35 km.
 
BMW i8 (težina 1480 kg, raspored težine 50:50, odnos snaga/težina je 236KS po toni) od 0-100 km/h ubrzava za 4,6 sekunde, najveća brzina je ograničena na 250 km/h, potrošnja je 2,7 l/100 km, a emituje samo 66 grama CO2 po kilometru.
 
 
U paketu su i sistem regeneracije kočione sile, stop-start sistem i električni servo. Autonomija se u vesti ne navodi, ali prema nekim ranijim informacijama, autonomija će iznositi najmanje 400 milja (644 km).
 
 
Ovde i podaci o dimenzijama: i8 je naime dugačak 4632 mm, širok 1955 mm, visok 1280 mm (zapremina prtljažnika je 150 litara).
 
 
U BMW-u inače razmišljaju da i8 kasnije ponude i kao kabriolet, sa klasičnim platnenim krovom.
BMW će i3 i i8 proizvoditi u fabrici u Lajcigu u Nemačkoj, gde će do 2013. godine biti uloženo oko 400 miliona evra i stvoreno oko novih 800 radnih mesta.
 
 
 
 
 

Izvor- AutoBlog.rs

Download BMW in Ovi Store now.

Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me