Subota, Oktobar 29, 2011

Otkrivene informacije BMW-ove sedme generacije serije 3 najavljene za 2020-tu

 


 

Buduća sedma generacija BMW-a serije 3, koja je planirana za 2020-tu, biće dizajnirana na način da bude sigurnija, ekonomičnija i više user-friendly. Veliku ulogu na razvoj imaće i novi propisi koji bi trebali stupiti na snagu, a odnose se na dozvoljenu emisiju CO2.
BMW je veoma rano krenuo u razvijanje tehnologije za uštedu goriva, tako da će i najsnjažniji modeli u BMW-ovoj ponudi, kao što su BMW serije 7 i BMW X5, moći živeti još dugo u trećoj deceniji 21. veka. Ovog puta ćemo se usresrediti na nedavno predstavljenu seriju 3. Šesta generacija je pred nama, a iz BMW su već procurele informacije o sedmoj generaciji popularne "trojke". BMW serije 3 za 2020-tu doneće značajne promene u pogledu svog "make-upa", kao i  tehnologije vezane za smanjenje potrošnje goriva.

Tro-cilindarski turbodizel motori u kombinaciji sa električnim motorom
Šesta generacija serije 3 gotovo sigurno neće imati tro-cilindarski motor, ali sledeća generacija to sigurno hoće. Do 2020-te prosek emisije CO2, za sve automobile, kretaće se prema brojci od 95 g/km CO2, a BMW-ov cilj je samo 77 g/km za ovaj motor, što bi se do 2025-te trebalo smanjiti na samo 70 g/km. Elektromotor će pomagati ovom motoru kod pokretanja automobila.

Napredni benzinski motori
Benzinski motori neće izumreti do 2020-te. Oni su ipak jeftiniji za izgradu od dizela, a ove uštede će delomično nadoknaditi trošak pravljenja hibridnog sistema. BMW već intenzivno radi na testiranju i razmatranju kombinacije savremenih pumpi i multi-point laser svećica. Cilj je smanjiti emisiju CO2 na 80 g/km, a do 2025-te emisiju CO2 spustiti na svega 70 g/km.

Oklopljeni motor
Motor u novoj seriji 3 će biti gotovo u celosti pokriven, kako bi se smanjio aerodinamički otpor. Čak i delovi vešanja biti izrađeni u aero-friendly obliku kako bi protok vazduha bio što lakši.

Laserski senzori
Senzori će se koristiti za otkrivanje drugih vozila, pešaka i biciklista. Oni će Vam pomoći kod vožnje po uskim ulicama. Pomoću ovog sistema će biti skoro nemoguće neželjeno prelaženje u suprotnu traku jer će vas automobil preko volana upozoravati kada s etako nešto desi.

Laserska prednja svetla
Proizvodnja će biti spremna u sledeće dve do tri godine, a do 2020-te ovo će biti sasvim uobičajno. Laserski farovi će korostiti fotonički proces stvaranja belog svetla koje je 1000 puta svetlije i dva puta štedljivije od LED sijalica.

Aerodinamička kućišta točkova
Mnogo truda inženjeri ulažu u područje karoserije oko točkova i unutar kućišta točkova. Uzimajući inspiraciju iz BMW-a I8, sedma generacija serije 3 će verovatno koristiti lopatice za usmeravanje vazduha preko točkova, stvarajući površinski sloj kako bi se smanjila turbulencija.

Aerodinamičke felne
Felne će biti dizajnirane tako da omogućavaju neometan protok vazduha.

Karbonski delovi
Bitka za gubljenje težine i dalje će biti na snazi, pa tako i 2020-te. BMW-ovo iskustvo u proizvodnji plastike ojačane karbonom će sigurno puno napredovati do tada, tako da možemo očekivati razne elemente od karbona, a ne samo delove karoserije kao što je do sada bio slučaj.

Head-Up Display
Unaprijeđeni Head-Up Display biće jedna od inovacija. Omogućiće optičku fuziju stvarne slike puta i virtualnog sadržaja, kao i trodimenzionalni prikaz informacija i ikona.

3D sat-navigacija
Biće tu dodatnih informacija o terenu, tako da automobil može te informacije iskoristiti na primer za gašenje motora i stavljanje menjača u neutralni položaj prilikom spuštanja niz nizbrdicu. Takođe navigacija će moći da izračuna najekonomičniji put uzimajući u obzir dodatnu energiju potrebnu za vožnju uzbrdo.

Live car-to-car upozorenja
Koristeći ugrađene SIM kartice, sledeća generacija serije 3 će automatski slati podatke o prometu vozila na putu i vremenskim uslovima. Informacije bi se mogle koristiti za automatsko pokretanje brisača i automatsko aktiviranje svetala. Ako se sistem kontrole stabilnosti aktivira, ta informacija će se koristiti kako bi se upozorili ostali automobili o o kilizavim uslovima na tim delu puta.

Touch-senzor ručice na vratima
Skupe i složene brave u vratima mogle bi nestati do 2020-te, a zamijenile bi ih jednostavnija koja bi reagovala na dodir ili blizinu ključa.

Devetostepeni automatski menjači sa "SAIL" modom
Iako je ZF uveo prve 9-stepenske automatske menjače, ove će karakterisati novi 'SAIL' način rada (jedrenje). Menjač će raditi u koordinaciji sa 3D sat-navigacijom, pa će se motor ugasiti, a menjač pomeriti u neutral ili u već spomenuti 'SAIL' način kada se automobil približi nizbrdici , omogućujući da se automobil kreće bez korišćenja energije.

Baterija
I3 koncept pokazuje kako će budućnost serije 3 biti usmerena na položaj baterija u zadnjem delu automobila. Plug-in verzija benzinskog motora smanjiće emisiju na 43g/km CO2, a do 2025-te na 37g/km.

Ogibljenje podesivo po visini

Sa novom generacijom serije 3 trebala bi krenuti i proizvodnja ogibljenja podesivog po visini, koje bi se spuštalo pri većim brzinama, kako bi se poboljšala aerodinamika i naravno ekonomičnost.

Download BMW in Ovi Store now.

Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me