BMW 118d na probi "Kurira"

 


Nijedan BMW nije konvencionalan automobil. Nova serija 1 to dokazuje na testu Kurira

A je l’ svejedno koji je BMW? E, to je svejedno.

Ima ona poslovica „bolje prvi u selu nego poslednji u gradu“. Po tome, reklo bi se, serija 1 je najgori BMW. Bolje pazariti neki „konvencionalan“ automobil? Ali, malo morgen je tako!

Tanka je linija između vrha i dna ako na haubi imate plavo-beli propeler. Saopštava nam to nova serija 1 već na prvim metrima testa. Kazaljka uživanja u vožnji uvek je u „crvenom“ ako ste za komandama BMW. Nije važno da li je „sedmica“ ili „jedinica“.

U čemu je tajna? To bi mnogi voleli da znaju. Saznaćemo otprilike onda kad i „Koka-kola“ objavi tajni recept... Za neupućene, nikada!

Ukratko, BMW 1 je čvrst i pun karaktera. Enterijer je otmen, bez trunke kiča. I ovoga puta dajemo punu podršku „konstante“ u vidu narandžaste instrument-table. Dizel agregat 2,0 okuplja 143 KS, ali subjektivno ubrzava bolje nego obećanih 8,9 s do stotke. Iako ima zadnji pogon, serija 1 se podsmeva krivinama. Treba se muški poigrati s fizikom kako bi proklizao. Naravno, i tada su tu „anđeli čuvari“ koji će vas vratiti na put.

Ima li mana? Ima, čak nas iznenađuje broj sitnica koje smetaju. Recimo, tasteri za otvaranje prozora uopšte nisu pri ruci vozača. Nerviraju i zadnji senzori, jer su često neodlučni. Kvačilo je odlično podešeno kad nema gužve. Ali pri kreni-stani gradskoj vožnji i te kako „bildujete“ levu nogu! Ne može se reći da pleni dizajnom. Serija 1 izgleda veoma dobro, ali je ista kao i stara. Zar je bio problem napraviti nove oblike?

Ali, ove mane opraštamo s neviđenom lakoćom! Da li je skup? I jeste. Model sa 2,0 dizelom s testa košta oko 27.000 evra. Vredi li? Naravno, svaki evro!

Pet režima
Seriju 1 možete voziti u četiri moda - „eko pro“, „pro“, „komfort“, „sport“ i „sport +“. U „sportu“ gas i upravljač su kruti, precizni i odlučni. U „sport +“ sistem dozvoljava proklizavanje zadnjih pogonskih točkova iz blagu, ali kontrolisanu igru zadnjeg dela.

Osnovna oprema

Osam vazdušnih jastuka, ABS, CBC, DSC (ESC), ASC, DTC, DBC, CBS, branici koji se vraćaju u originalni oblik pri udaru od 15 km/h napred i pozadi, ručica menjača i ručne od veštačke kože, Start/stop sistem, diskovi napred i pozadi (prednji ventilirajući), šestostepeni manuelni menjač, svetla za maglu pozadi, treće stop-svetlo, manuelni klima-uređaj, sva zelena stakla, prednji i zadnji naslon, AUX, audio BMW biznis CD/MP3 sa šest zvučnika, putni računar...

BMW 118d
Motor: 1.995 cm3
Snaga: 143 KS pri 4.000 o/min
Moment: 320 Nm pri 1750-2500 o/min
Masa: 1.395 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,9 s
Maksimalna brzina: 212 km/h
Dužina / Širina / Visina: 4.324 / 1.765 / 1.421 mm
Međuos. razmak: 2.690 mm
Potrošnja na testu (grad): 6,9 l
Osnovni model: 21.700 evra
Dizel sa testa: 27.016 evra
Testirani model: 32.918 evra

Autor: Mladen Radulović


Preuzeto sa: Kurir-info.rs

 

Download BMW in Ovi Store now.

Novi BMW serije 1 sa 3 vrata

 


Sredinom ove godine BMW je predstavio novu seriju 1 u hatchback verziji sa 5 vrata koji je premijeru u Srbiji imao u septembru, kada je zvanični počela prodaja kod nas. Pre par dana na internetu su se pojavile slike serije 1 sa 3 vrata, koje su navodno "procurele" iz patentnog biroa.

Ne znaju se tačno sve informacije o ovom modelu. Ne treba očekivati ni neka velika iznenađenja ispod poklopca motora budući da će ovaj model sa troja vrata u okviru serije 1 odlikovati ista linija 1.6L turbopunjenih benzinskih motora i 2.0L turbo dizel motora koji su dostupni u okviru modela sa petoro vrata sa snažnijim 2.0L turbopunjenim benzinskim motorom.

 

Download BMW in Ovi Store now.

Prior Design 1M Widebody kit za BMW 1 Series Coupe


Poznata Nemačka tjuning kuća Prior Design je vlasnicima BMW-a serije 1 Coupe ponudila 1M widebody kit sa kojim će njihov ljubimac, bar što se izgleda tiče, ličiti na BMW 1M Coupe.

U widebody 1M kit spadaju izmenjeni prednji branik sa spojlerom od ugljeničnih vlakana, proširene blatobrane, nove pragove, zadnji branik sa difuzorom, novu haubu sa otvorima za vazduh...

Download BMW in Ovi Store now.

Video : GC Automobile GC10-V8 Racer baziran na BMW-u 1M Coupe


Global Concept Automobile, profesionalni francuski Racing Team, pokazao je svoju verziju BMW-a 1M Coupe. Model je nazvan GC10-V8, trkački automobil na temelju BMW-a 1M Coupe, a promene koje je pretrpeo su u skladu sa FIA specifikacijom.

Šestocilindrični turbo motor, N54, je zamenjen sa V8 agregatom tjuniranim od strane Sodemo Development-a. Motor sada razvija 550KS. Ugrađeni motor se dosta greje pa su tjuneri došli na ideju da na krovu postave otvor koji će vazduh usmeravati ka motoru i tako ga hladiti.
U ovom trenutku, GC Automobile je u potrazi za vozačima koji će voziti ovu zver na predstojećem Dunlop 24-sata u Dubaiju (2012). Prošle godine završili su kao drugi u svojoj klasi, odnosno kao 17. u ukupnom plasmanu sa manje snažnim automobilom.

Download BMW in Ovi Store now.

BMW M135i sa 320KS


BMW planira da sledeće godine predstavi M verziju modela 135i. To će biti još jedan novitet pored već najavljenog M550dX modela.
BMW M135i će pokretati šestocilindrični benzinaca zapremine 3,0 litara koji bi trebalo da razvija 320 konja.
Pored novog motora BMW M135i će imati i promenjen eksterijer, modifikovano ogibljenje, novi jači kočioni sistem kao i sportski enterijer. Premijera se očekuje na leto sledeće godine.

Download BMW in Ovi Store now.

Video: BMW 1 Series i interviju sa Adrian Van Hooydonk-om

Download BMW in Ovi Store now.