Utorak, Maj 07, 2013

Pravi mali bolid

Profil novog "BMW" serije 1 oslikava pravi trkački automobil. Predstavlja se kao moderan i snažan četvorotočkaš sa veoma prepoznatljivim karakteristikama, koje privlače poglede mnogih vozača. Ono što čini tako posebnom "BMW" model "114d" je način na koji se inovativni materijali kombinuju sa izvanrednim dizajnerskim elementima.
Ekipa Pressonline imala je jedinstvenu priliku da testira novog nemačkog "dizelaša" u verziji 1.6 sa motorom snage od 95 KS. Ovaj lepotan nudi najmoderniji motor i tehnologiju vesanja, ekonomičniju potrošnju goriva, više prostora za razliku od svog prethodnika, inovativne elemente i opremu. I dalje je jedini u svojoj klasi sa pogonom na zadnjim točkovima. Koristi dobre strane svog prethodnika, koji je već prodat u više od milion primeraka!
Prostranost, precizna elegancija i šarmantna funkcionalnost formiraju njegov sportski karakter. Unutrašnjost "jedinice" je maksimalno upakovana i izgleda kao pravi mali bolid. Upravljač i menjač savršeno leže pod rukom i tako obezbeđuju sjajnu preciznost i direktnost u menjanju brzina. Fokusiranost na kvalitet dizajna obuhvata i najsitnije detalje. Instrument tabla je široka i prostrana, a sve komande su na dohvat ruke što vozaču sigurno omogućava lagano upravljanje i užitak u vožnji.
Na našem testu u gradskoj vožnji "jedinica" je potrošila 6,9 litara, dok je na "otvorenom" putu isterala iz rezervoara svega pet litara dizela. Od 0 do 100 km/h sa ovim "spotristom" stigli smo za svega deset sekundi, a maksimalnu brzinu koju smo isterali na cajgeru je 210 km/h.
Tih i brz, šestostepeni manuelni menjač daje nabolji doprinos dinamičnoj vožnji. Opcioni sistem aktivnog upravljanja podešava odnos upravljanja prema brzini kojom se vozilo kreće zarad boljeg komfora, sigurnijeg skretanja i maksimalne agilnosti. Pri manjim brzinama, dva okreta su dovoljna da se dođe do kraja opsega. Na većim brzinama, odnos upravljanja se povećava zarad ravnomernijeg napredovanja. Aktivno upravljanje automatski reaguje ako oseti da ovaj "sportista" može proklizati pri kočenju ili skretanju.
Crveni ukrasni stepovi na sportskom volanu obloženom kožom i crveni brojčanici brzinomera i obrtomera demonstriraju svu dinamičnost koja se najčešće krije u najsitnijim detaljima. Sportska prednja sedišta za vozača i suvozača obezbeđuju savršenu podršku, čak i u najoštrijim krivinama. Celokupan enterijer dizajniran je tako da se vozač usredsredi na najvažnije - istinsko uživanje u vožnji. Krase ga mnogobrojni dizajnerski dodaci poput tipične "BMW-ove" bubrežaste prednje maske hladnjaka, ekskluzivnih aluminijumskih točkova... Zadnji deo sa hromiranim krajem auspuha i specijalnim branikom jasno stavlja do znanja da ovaj četvorotočkaš diše uzbudljivom količinom snage.
Pogon na zadnjim točkovima prenosi dinamičku energiju u svaki manevar i kao takav igra važnu ulogu u distribuciji idealno raspoređene težine. Školjka "jedinice" pri sudaru neće pući. Specijalna ojačanja u prednjem i bocnim delovima kao i u predelu oko putničke kabine efektno štite vozača i putnike. Branici absorbuju sile koje se javljaju pri udarima čineći da šasija ostane neoštećena. Izuzetno čvrsta školjka služi da omogući izuzetno precizno upravljanje i zadivljujuću agilnost.
Bezedan je za "sve pare". Njegovu sigurnost uključuju čak osam vazdušnih jastuka, elektronski sistemi ABS, CBC, DSC, ASC, DTC, DBC, CBS, kao i branici koji se vraćaju u originalni oblik pri udaru od 15 km/h napred i pozadi. Cena testiranog "BMW-a" je 22.990 evra.

Izvor: pressonline.rs

Download BMW in Ovi Store now.

Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me