Subota, Januar 05, 2013

Topspeed test: BMW Series 1 vs Mercedes A Class vs Audi A3

Pre­mi­jum li­ga C seg­men­ta ne­dav­no je do­bi­la još jed­nog čla­na. Tek pri­sti­gloj „A kla­si“ na­met­nu­la se ulo­ga iza­zi­va­ča ko­ji s ve­li­kim am­bi­ci­ja­ma ula­zi u tr­ku sa ta­ko­đe no­vim „A3” i još uvek sve­žom „se­ri­jom 1“, či­me se duh ger­man­skog ve­či­tog der­bi­ja iz­me­đu Mer­ce­de­sa, Audi­ja i BMW-a pre­neo i na tlo gde če­ti­ri de­ce­ni­je vla­da dru­gi ne­mač­ki auto­mo­bil – „golf”

Ne­bro­ja­no pu­ta do sa­da bi­li smo u pri­li­ci da vo­zi­mo sna­žne, sku­pe, eks­klu­ziv­ne, pa i eg­zo­tič­ne mo­de­le. Već vi­še od de­ce­ni­je ta­kvi auto­mo­bi­li pred­sta­vlja­ju za­štit­ni znak Top­Speed ma­ga­zi­na i svo­je­vr­snu li­ni­ju raz­dva­ja­nja na­šeg, od sa­dr­ža­ja osta­lih spe­ci­ja­li­zo­va­nih auto­mo­bil­skih me­di­ja u ze­mlji, pa i ši­re. I po­red to­ga, odav­no je­dan upo­red­ni test ni­je pro­bu­dio ovo­li­ko in­te­re­so­va­nja u na­ma, kao što je to sa­da slu­čaj. Reč je o ve­či­tim ne­mač­kim kon­ku­ren­ti­ma – Audi­ju, BMW-u i Mer­ce­de­su ko­ji su pr­vi put me­đu­sob­no su­o­če­ni na po­lju gde su­ve­re­no vla­da le­gen­da iz Volf­sbur­ga – „golf“. Bu­du­ći da su glav­ne ulo­ge ovo­ga pu­ta po­ve­re­ne pred­stav­ni­ci­ma re­no­mi­ra­nih pre­mi­jum bren­do­va, mo­že se oče­ki­va­ti da ak­te­ri po­tvr­de re­pu­ta­ci­ju po­me­ra­njem gra­ni­ca kom­pakt­ne kla­se na no­vi, vi­ši ni­vo.
U to­me pred­nja­či no­va „A kla­sa“, ba­rem ka­da se na ta­pe­tu na­la­zi iz­gled sa­mih auto­mo­bi­la. Evi­dent­no je da je naj­ma­nji i naj­no­vi­ji Mer­ce­de­sov mo­del pot­pu­no pro­me­nio ru­ho, ta­ko što je jed­no­za­pre­min­ska for­ma ustu­pi­la me­sto kla­sič­noj kon­cep­ci­ji. Ako za pro­por­ci­je „A kla­se“ mo­že­mo da ka­že­mo da su ma­nje – vi­še uobi­ča­je­ne i da se ukla­pa­ju u stan­dar­de kla­se, sa­svim dru­ga­či­ja sli­ka se do­bi­ja uko­li­ko se iz­a­na­li­zi­ra njen di­zajn. Kom­bi­na­ci­ja kon­vek­sno kon­kav­nih li­ni­ja, sa na­gla­še­nim lu­ko­vi­ma oko toč­ko­va i do­mi­nant­nim pred­njim od­boj­ni­kom da­ju „A kla­si“ pri­met­nu do­zu agre­siv­no­sti. Za­hva­lju­ju­ći op­ci­o­nom AMG pa­ke­tu od 3.100 evra, sport­ska te­ma­ti­ka je do­dat­no po­ja­ča­na alu­mi­ni­jum­skim fel­na­ma od 18 co­li, ni­žim od­boj­ni­ci­ma na­pred i po­za­di, a ta­ko­đe je te­melj­no pre­u­re­đen i en­te­ri­jer. Sve u sve­mu, trud i od­va­žnost Mer­ce­de­so­vih di­zaj­ne­ra re­zul­ti­ra­li su vol­šeb­nim iz­gle­dom no­ve „A kla­se“, ko­ja ni­ko­ga ne osta­vlja rav­no­du­šnim. Za raz­li­ku od „mer­ce­de­sa“, Audi­je­va „troj­ka“ osta­la je u kon­ven­ci­o­nal­nim okvi­ri­ma. Vi­zu­ru no­ve ge­ne­ra­ci­je „A3“ ka­rak­te­ri­še po­ja­ča­na oštri­na, na­ro­či­to na pred­njem de­lu sa is­tak­nu­tom hek­sa­go­nal­nom ma­skom hlad­nja­ka, ko­ja se ne­po­gre­ši­vo ukla­pa u sa­vre­me­ne kor­po­ra­cij­ske tren­do­ve. Či­ni se da su di­zaj­ne­ri iz In­gol­šta­ta te­ži­li ka kom­bi­na­ci­ji jed­no­stav­no­sti i oštri­ne. Tre­ći i ujed­no naj­sta­ri­ji član pre­mi­jum eki­pe, dru­ga ge­ne­ra­ci­ja „ke­ca”, već go­di­nu i ku­sur ži­vi sa pro­me­nje­nim vi­zu­el­nim iden­ti­te­tom. Po­put pret­hod­ni­ka, iz­gled mu ni­je ja­ča stra­na i u to­me se go­to­vo jed­no­gla­sno sla­žu svi po­zna­va­o­ci auto­mo­bi­la, a iz­u­ze­tak ve­ro­vat­no pred­sta­vlja gar­ni­tu­ra iz Min­he­na ko­ja je odo­bri­la ova­kav di­zaj­ner­ski po­du­hvat. Uti­sak do­ne­kle po­pra­vlja mo­der­na be­la bo­ja za­jed­no sa „ur­ban lajn” pa­ke­tom opre­me i 18-in­čnim alum­ni­ni­jum­skim na­pla­ci­ma sa pet dvo­stru­kih pa­o­ka. Na­rav­no, o uku­si­ma ne­ma smi­sla ras­pra­vlja­ti, a mo­že se pret­po­sta­vi­ti da su u ba­var­skoj do­bro od­me­ri­li ka­da su se od­lu­či­li za do­ne­kle ne­u­o­bi­ča­jen iz­gled, a to po­tvr­đu­je i od­la­ze­ća „se­ri­ja 1“, ko­ja je u star­tu ta­ko­đe do­če­ka­na „na nož“, da bi da­nas bi­la le­gi­tim­ni član BMW po­ro­di­ce.
Je­dan od kri­te­ri­ju­ma po ko­jem se pre­mi­jum auto­mo­bi­li naj­vi­še iz­dva­ja­ju od ostat­ka po­nu­de na tr­ži­štu je­ste kva­li­tet­na unu­tra­šnjost. To i te ka­ko po­tvr­đu­ju i te­sti­ra­ni mo­de­li. „A kla­sa” sa AMG pa­ke­tom do­no­si i ma­što­vi­to obo­ga­ćen en­te­ri­jer. Na pr­vom me­stu se is­ti­ču sport­ski pro­fi­li­sa­na se­di­šta pre­svu­če­na kom­bi­na­ci­jom ko­že i al­kan­ta­re, za­tim tu su kar­bon­ske imi­ta­ci­je na pred­njem pa­ne­lu, kao i mno­go­broj­ni stil­ski de­ta­lji po­put pro­fi­li­sa­nog tro­kra­kog upra­vlja­ča i cr­ve­nog kon­ca ko­ji je na­šao me­sto na sa­mom upra­vlja­ču, ali i na se­di­šti­ma, sre­di­šnjem na­slo­nu za ru­ke, unu­tra­šnjim stra­ni­ca­ma vra­ta... Sport­ski tret­man kom­ple­ti­ra­ju po­ja­se­vi u cr­ve­noj bo­ji za ko­je se po­seb­no do­pla­ću­je 340 evra. Za raz­li­ku od „mer­ce­de­sa”, „audi” ni­je sti­gao u vr­hun­skom sport­skom „S lajn” pa­ke­tu, već u po­ja­ča­nom „am­bišn” ko­ji pod­ra­zu­me­va kva­li­tet­ni­ji trim, alu­mi­ni­jum­ske toč­ko­ve od 17 in­ča, sport­ska se­di­šta i osla­nja­nje. Ar­hi­tek­tu­ra en­te­ri­je­ra je, po­put eks­te­ri­je­ra, iz­u­zet­no sve­de­na. Tu pre sve­ga mi­sli­mo na cen­tral­ni gre­ben „oslo­bo­đen” od mno­go­broj­nih i ne­ret­ko pre­ko­broj­nih dug­mi­ća od­no­sno ta­ste­ra. Ne­ko­me se ova­kvo re­še­nje do­pa­da, ne­ko­me de­lu­je oskud­no, ali jed­no je ne­spor­no – jed­no­stav­nost ru­ko­va­nja je za­ga­ran­to­va­na. Ko­man­de te­le­fo­na, na­vi­ga­ci­je, ra­dio ure­đa­ja i mul­ti­me­di­jal­nih sa­dr­ža­ja su ob­je­di­nje­ne pu­tem MMI si­ste­ma ko­ji se na­la­zi na cen­tral­nom gre­be­nu, iza ru­či­ce še­sto­ste­pe­nog ma­nu­el­nog me­nja­ča. Iako či­tav en­te­ri­jer Audi­ja de­lu­je po­ma­lo ste­ril­no, kva­li­tet ma­te­ri­ja­la i za­vr­šne ob­ra­de uop­šte ne tre­ba do­vo­di­ti u pi­ta­nje. Pu­no adu­ta ot­krio nam je i „BMW se­ri­je 1”. Ovaj mo­del smo te­sti­ra­li u vi­še na­vra­ta, ali pr­vi put nam se pred­sta­vio sa „ur­ban lajn” pa­ke­tom opre­me. Sa njim su sti­gla i se­di­šta u kom­bi­na­ci­ji si­vo-pla­ve i be­le bo­je, kao i ele­gant­ne apli­ka­ci­je vi­so­kog sja­ja na pred­njem pa­ne­lu i ru­ko­hva­ti­ma na vra­ti­ma. Po­seb­no nam se do­pao za­de­blja­ni upra­vljač ko­ji sa­vr­še­no do­bro le­ži u ru­ka­ma, a i se­di­šta ta­ko­đe za­slu­žu­ju naj­vi­šu oce­nu. Im­po­zant­no de­lu­je i ma­si­van cen­tral­ni gre­ben, tra­di­ci­o­nal­no ori­jen­ti­san ka vo­za­ču, ko­ji zbog svo­jih ga­ba­ri­ta de­lu­je kao da je pre­u­zet iz vi­še kla­se. Di­rekt­nim po­re­đe­njem unu­tra­šnjo­sti te­sti­ra­nih mo­de­la, do­šli smo do za­ključ­ka da naj­bo­lja se­di­šta, kao i sa­mu po­zi­ci­ju se­de­nja, nu­di „BMW”, dok u po­gle­du ras­po­lo­ži­vog pro­sto­ra pred­nja­či „mer­ce­des”. „Audi” ov­de osta­je u dru­gom pla­nu, ali ne tre­ba smet­nu­ti s uma da je reč o mo­de­lu s tro­ja vra­ta. „A3 sport­bek” sa pe­to­ra još se ni­je po­ja­vio u pro­da­ji, pa sa­mim tim ni­je ni do­stu­pan za test, a bio bi ide­a­lan ri­val...
Ako već sa ka­ro­se­rij­skog aspek­ta ni­je bi­lo iz­vo­dlji­vo da pro­na­đe­mo tri pot­pu­no kom­pa­ti­bil­na ri­va­la, po­tru­di­li smo se da tak­ma­ci bu­du ade­kvat­ni ba­rem u do­me­nu po­gon­skih agre­ga­ta. Sva tri mo­de­la po­kre­ću če­tvo­ro­ci­lin­drič­ni „ko­mon rejl” di­ze­li pri­bli­žne sna­ge. Naj­ve­ćom sna­gom od 150 KS ras­po­la­že „A3 2.0 TDI”, „BMW 118d” ta­ko­đe ima za­pre­mi­nu 2,0 li­ta­ra, ali bro­ji 143 KS, dok „A 200 CDI” pod ha­u­bom ge­ne­ri­še 136 konj­skih sna­ga. Da ne bu­de za­bu­ne, u „A kla­si” se na­la­zi pot­pu­no no­vi agre­gat od 1,8 li­ta­ra ko­ji de­kla­ri­še iden­tič­nu sna­gu kao i pret­hod­ni mo­tor ka­pa­ci­te­ta 2.148 ccm. Za­pre­mi­na CDI mo­to­ra je sma­nje­na, ali su na­ža­lost u ka­bi­ni i da­lje pri­sut­ne ka­rak­te­ri­stič­ne vi­bra­ci­je Mer­ce­de­so­vog di­ze­la. One se ose­ća­ju na se­di­šti­ma ka­da mo­tor ra­di u „le­ru”, kao i pri vi­šim obr­ta­ji­ma ka­da do ka­bi­ne do­pi­re ne pre­gla­sna ali ipak pri­met­na di­zel­ska no­ta. Ni BMW-ov mo­tor ni­je uzor­no tih, ali zvuk ko­ji pro­iz­vo­di „118d” ni­je ta­ko grub i ne­ka­ko je bli­ži sport­skim ok­ta­va­ma ne­go što je to slu­čaj kod “mer­ce­de­sa”. Naj­ti­šu vo­žnju pru­ža „audi” sa čvr­stim, ali ne i ne­u­dob­nim osla­nja­njem. Ovaj mo­del je­di­ni ima še­sto­ste­pe­ni ruč­ni me­njač, a hod ru­či­ce je kra­tak i iz­u­zet­no pre­ci­zan. U „A kla­si” pro­me­na ste­pe­na po­ve­re­na je sed­mo­ste­pe­nom auto­mat­skom me­nja­ču sa dvo­stru­kim kva­či­lom, dok u „BMW-u” taj po­sao oba­vlja osmo­ste­pe­ni „step­tro­nik”. S ob­zi­rom da je „BMW” po­tvr­dio naj­di­na­mič­ni­ji ka­rak­ter, pra­va je šte­ta što iza upra­vlja­ča ni­smo za­te­kli po­lu­ge za pro­me­nu ste­pe­na pre­no­sa ka­kve ima „A kla­sa”. Do­du­še, vo­zač za ute­hu mo­že sam da bi­ra tre­nu­tak „šal­to­va­nja” po­me­ra­njem ru­či­ce na­pred na­zad, ali je da­le­ko ve­ći uži­tak ka­da se to oba­vlja u ma­ni­ru ra­snih sport­skih mo­de­la – sa obe ru­ke na upra­vlja­ču.
Oče­ki­va­no, sva tri mo­de­la su, kroz slič­no­sti i raz­li­ke, po­ka­za­li svo­je adu­te u vo­žnji. U po­gle­du sta­bil­no­sti i upra­vlja­nja BMW i ov­de dr­ži pri­mat. Op­ti­ma­lan ba­lans, pre­ci­zno upra­vlja­nje i zad­nji po­gon či­ne da „je­di­ni­ca” kao od ša­le na­pa­da za­vo­je. Za­vid­nu sta­bil­nost i ne­u­tral­no po­na­ša­nje po­ka­zu­ju i ri­va­li, ali BMW ov­de osta­je za ko­rak is­pred. U for­si­ra­nim uslo­vi­ma sa­svim so­lid­no se sna­la­zi i „A kla­sa” sa pro­gre­siv­nim ser­vo upra­vlja­njem, baš kao i „audi”, uz na­po­me­nu da po­sto­ja­nost u za­vo­ji­ma Mer­ce­des du­gu­je ne­što tvr­đem osla­nja­nju, na­ro­či­to na zad­njoj oso­vi­ni. Ka­da se, pak, vo­zi po rav­nim pu­te­vi­ma, di­le­me ne­ma – naj­u­dob­ni­je se­de­nje po­za­di nu­di upra­vo „A kla­sa”. Što se ti­če po­ten­ci­ja­la te­sti­ra­nih mo­to­ra, pred­nja­či Audi­jev, što po­tvr­đu­ju i fa­brič­ki po­da­ci o ubr­za­nji­ma i mak­si­mal­noj br­zi­ni. Ono što je me­đu­tim za­jed­nič­ko kod sva tri mo­de­la, je­ste ne­do­sta­tak ela­stič­no­sti u vi­šim ste­pe­ni­ma pre­no­sa. To je pro­u­zro­ko­va­no sve stro­žim nor­ma­ma o po­tro­šnji i emi­si­ji štet­nih ga­so­va ko­je su „ku­mo­va­le” da se mo­der­ni di­ze­li sve vi­še vo­ze po­put ben­zi­na­ca uko­li­ko vo­zač že­li da iz­vu­če bar 80 pro­ce­na­ta po­ten­ci­ja­la mo­to­ra. U če­tvr­tom ili pe­tom ste­pe­nu pre­no­sa, po­tra­ga za sna­gom ne mo­že da se za­vr­ši na po­lo­vi­ni ska­le, već je po­treb­no za­la­zi­ti znat­no bli­že cr­ve­nom po­lju na obr­to­me­ru. Jed­no od ka­rak­te­ri­stič­nih obe­lež­ja pre­mi­jum auto­mo­bi­la je­ste ši­ro­ka po­nu­da do­dat­ne opre­me. To po­tvr­đu­ju i auto­mo­bi­li sa ovog upo­red­nog te­sta ko­ji su, za­rad pre­sti­ža, dup­ke na­pu­nje­ni sva­ko­ja­kim teh­no­lo­škim do­stig­nu­ći­ma. Bik­se­non­ski fa­ro­vi sa LED prat­njom, ka­me­re za vo­žnju una­zad, bez­bed­no­sni si­ste­mi po­put upo­zo­re­nja o na­pu­šta­nju ko­lo­vo­zne tra­ke ili vo­zi­lu u mr­tvom uglu, adap­tiv­ni tem­po­ma­ti, na­vi­ga­cij­ski ure­đa­ji sa DVD-om... Sve to je sa­da do­stup­no i u pre­mi­jum C seg­men­tu. Na­rav­no, sve ima svo­ju ce­nu. U slu­ča­ju te­sti­ra­nih auto­mo­bi­la ona je iz­u­zet­no vi­so­ka. Ta­ko je „mer­ce­des A 200 CDI” sa po­čet­nih 24.898 evra sti­gao do 44.368 evra, „BMW 118d” se od 26.490 pro­te­gao na bli­zu 37.000 evra, dok je „audi A3 2.0 TDI” s po­čet­nom ce­nom od 26.290 evra za­vr­šio na ko­ti 33.462. Mno­gi će re­ći da su to ba­sno­slov­ne ce­ne za auto­mo­bi­le iz C seg­men­ta, što uisti­nu i je­su, ali ipak mo­ra­mo da se ogra­di­mo i da na­po­me­ne­mo da su to iz­no­si ko­je je po­treb­no iz­dvo­ji­ti za (pre)opre­mlje­ne pre­mi­jum auto­mo­bi­le u kom­pakt­noj kla­si.
Izvor: Topspeed.rs

 

Download BMW in Ovi Store now.

Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me