Utorak, Januar 10, 2012

BMW 118d na probi "Kurira"

 


Nijedan BMW nije konvencionalan automobil. Nova serija 1 to dokazuje na testu Kurira

A je l’ svejedno koji je BMW? E, to je svejedno.

Ima ona poslovica „bolje prvi u selu nego poslednji u gradu“. Po tome, reklo bi se, serija 1 je najgori BMW. Bolje pazariti neki „konvencionalan“ automobil? Ali, malo morgen je tako!

Tanka je linija između vrha i dna ako na haubi imate plavo-beli propeler. Saopštava nam to nova serija 1 već na prvim metrima testa. Kazaljka uživanja u vožnji uvek je u „crvenom“ ako ste za komandama BMW. Nije važno da li je „sedmica“ ili „jedinica“.

U čemu je tajna? To bi mnogi voleli da znaju. Saznaćemo otprilike onda kad i „Koka-kola“ objavi tajni recept... Za neupućene, nikada!

Ukratko, BMW 1 je čvrst i pun karaktera. Enterijer je otmen, bez trunke kiča. I ovoga puta dajemo punu podršku „konstante“ u vidu narandžaste instrument-table. Dizel agregat 2,0 okuplja 143 KS, ali subjektivno ubrzava bolje nego obećanih 8,9 s do stotke. Iako ima zadnji pogon, serija 1 se podsmeva krivinama. Treba se muški poigrati s fizikom kako bi proklizao. Naravno, i tada su tu „anđeli čuvari“ koji će vas vratiti na put.

Ima li mana? Ima, čak nas iznenađuje broj sitnica koje smetaju. Recimo, tasteri za otvaranje prozora uopšte nisu pri ruci vozača. Nerviraju i zadnji senzori, jer su često neodlučni. Kvačilo je odlično podešeno kad nema gužve. Ali pri kreni-stani gradskoj vožnji i te kako „bildujete“ levu nogu! Ne može se reći da pleni dizajnom. Serija 1 izgleda veoma dobro, ali je ista kao i stara. Zar je bio problem napraviti nove oblike?

Ali, ove mane opraštamo s neviđenom lakoćom! Da li je skup? I jeste. Model sa 2,0 dizelom s testa košta oko 27.000 evra. Vredi li? Naravno, svaki evro!

Pet režima
Seriju 1 možete voziti u četiri moda - „eko pro“, „pro“, „komfort“, „sport“ i „sport +“. U „sportu“ gas i upravljač su kruti, precizni i odlučni. U „sport +“ sistem dozvoljava proklizavanje zadnjih pogonskih točkova iz blagu, ali kontrolisanu igru zadnjeg dela.

Osnovna oprema

Osam vazdušnih jastuka, ABS, CBC, DSC (ESC), ASC, DTC, DBC, CBS, branici koji se vraćaju u originalni oblik pri udaru od 15 km/h napred i pozadi, ručica menjača i ručne od veštačke kože, Start/stop sistem, diskovi napred i pozadi (prednji ventilirajući), šestostepeni manuelni menjač, svetla za maglu pozadi, treće stop-svetlo, manuelni klima-uređaj, sva zelena stakla, prednji i zadnji naslon, AUX, audio BMW biznis CD/MP3 sa šest zvučnika, putni računar...

BMW 118d
Motor: 1.995 cm3
Snaga: 143 KS pri 4.000 o/min
Moment: 320 Nm pri 1750-2500 o/min
Masa: 1.395 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,9 s
Maksimalna brzina: 212 km/h
Dužina / Širina / Visina: 4.324 / 1.765 / 1.421 mm
Međuos. razmak: 2.690 mm
Potrošnja na testu (grad): 6,9 l
Osnovni model: 21.700 evra
Dizel sa testa: 27.016 evra
Testirani model: 32.918 evra

Autor: Mladen Radulović


Preuzeto sa: Kurir-info.rs

 

Download BMW in Ovi Store now.

Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me