BMW od Peugeot-Citroena traži odštetu od skoro 50 miliona evra

Nemački proizvođač automobila BMW traži odštetu u iznosu od skoro 50 miliona evra od francuske firme PSA Peugeot Citroen, nakon završetka njihove saradnje na hibridnim vozilima, prenosi nemački časopis Wirtschaftswoche koji će se u prodaji pojaviti u ponedeljak.

 Prema izjavi visokopozicioniranog izvora iz BMW-a, firma zahteva gotovo 50 miliona evra odštete zbog dodatnih troškova nastalih tokom pomenutog partnerstva.

PSA i BMW, koji sarađuju već deset godina, u februaru 2011. su najavili nastavak saradnje na polju tehnologije hibridnih vozila. Trebalo je uložiti oko 100 miliona evra u zajedničku kompaniju, stacioniranu u Minhenu i u Miluzu. Ranije dogovoreni sporazum između Francuza i američke firme General Motors početkom godine je izmenjen, a u BMW-u su računali da će PSA koristiti materijal razvijen u sklopu zajedničkog preduzeća, ali to nije realizovano, objasnio je za Wirtschaftswoche izvor iz BMW-a.

Partnerstvo dve grupacija uskoro bi trebalo da bude raskinuto, piše časopis. BMW će nastaviti da kupuje motore od Peugeota za BMW Mini do 2015., ali nakon toga će početi da ih proizvodi sam. Wirtschaftswoche prenosi da iz uprave PSA najavljuju tešnju saradnju sa američkim General Motorsom.

Download BMW in Ovi Store now.

BMW serija 3 Touring i serija 5 Touring sa M Performance delovima

BMW u svojoj ponudi ima i novu seriju 3 Touring (F31) i seriju 5 Touring (F11) sa M Performance delovima.
To znači da je serija 3 Turing sa M Performance delovima između ostalog dobila trkačke trake, M točkove, gloss black "bubrege", prednji spojler od ugljeničnih vlakana, zadnji difuzor, nove pragove, retrovizore od ugljeničnih vlakana, sportski podešeno ogibljenje, jače kočnice, kao i doterani enterijer (M volan, alkantara, pedale od nerđajućeg čelika, elementi od ugljeničnih vlakana...).
BMW serija 5 sa BMW M Performance delovima se između ostalog ističe aerodinamičkim kit-om, kućištima retrovizora od ugljeničnih vlakana, gloss black "bubrezima", M točkovima od 20 inča, modifikovanim ogibljenjem i doteranim enterijerom (M volan, alkantara, pedale od nerđajućeg čelika...).
U ponudi je i BMW M Performance Power Kit za četvorocilindrične dizel motore u modelima 320d i 520d (snaga je sa 135 kW/184KS povećana na 147 kW/200KS i 420 Nm).
Izvor – Autoblog.rs

Download BMW in Ovi Store now.

Hartge BMW 125d

Već je bilo reči o tome da tjuning kuća Hartge u svojoj ponudi ima i pakete za doterivanje BMW-a 116i, 116d, 118d i 120d koji se odlikuju većom snagom, kao i novim alu točkovima, modifikovanim ogibljenjem i novim izduvnim sistemom.

 Podsećanja radi, BMW 116i je pojačan sa fabričkih 136KS i 220 Nm obrtnog momenta na 171KS i 265 Nm, BMW 116d je dobio 142KS i 310 Nm, BMW 118d je pojačan na 174KS i 380 Nm, a BMW 120d na 218KS i 450 Nm.

Takođe, u paketu su i modifikovano ogibljenje (auto je niži za 30 mm u odnosu na fabrički primerak) 19-inčne aluminijumski točkovi, sportski izduvni sistem, kao i aluminijumske pedale.

U međuvremenu se u Hartge ponudi našao i BMW 125d, čiji je 2,0 litarski dizelaš pojačan sa fabričkih 160 kW/218KS i 450 Nm pri 1500-2500 o/min. na 190 kW/258KS i 530 Nm pri 1600 o/min.
Maksimalna brzina je i dalje 240 km/h, dok je ubrzanje od 80-180 km/h smanjeno za 4,11 sekunde, sa standardnih 17,26 na 13,15 sekundi.

Izvor– Autoblog.rs

Download BMW in Ovi Store now.

TJ Fahrzeugdesign BMW 1M Coupe replika sa V10 motorom i 550KS

BMW je svoj „strašni“ model 1 M Coupe napravio u seriji od svega 2.700 primeraka. Onda možete da zamislite koliko im je malo vremena trebalo da rasprodaju sve do poslednjeg primerka.
Za sve one koji su imali nameru da postanu vlasnici pomenutog BMW-a, ali nisu reagovali na vreme, uteha stiže iz tjuning kompanije TJ Fahrzeugdesign kod koje se može dobiti verna replika BMW-a 1 M.
Automobil je baziran na standardnom kupeu serije 1, ali u odnosu na originalni 1 M pod prednjim poklopcem sada ima 5,0 litarski V10 motor čijih je 507KS pokretalo BMW M5 (E60). Remapiranjem centralne upravljačke jedinice, na koju su se odlučili u TJF-u, ovaj V10 sada raspolaže sa 550KS.
Pored motora, nemački tjuner je od BMW-a M5 „pozajmio“ i SMG menjač, dok se za kočenje brinu kočnice „pozajmljene“ sa BMW-a X6 M. Šlag na torti su 20-inčni točkovi.
Preliminarna testiranja pokazala su da replika BMW-a 1 M Coupe od 0 do 100 km/h stiže za 4,2 sekunde, a najveća izmerena brzina iznosi 325 km/h.
Proces transformacije traje 350 sati i košta 20.000 evra.

Download BMW in Ovi Store now.