Beograd kao London: Parada 80 "mini morisa" na Balkanskoj Minijadi

Zaljubljenici u “mini moris”, automobil koji je stasao u simbol Velike Britanije, okupili su se danas u Beogradu da pokažu svoje ljubimce na četiri točka i tako uveličaju "Balkansku Minijadu". Jedinstvena manifestacija ove godine okupila je oko 80 vlasnika ovog simpatičnog automobila, a više od polovine učesnika bilo je iz inostranstva.
Džef Ragls, urednik "Mini magazina"
Ispred Skupštine grada jutros je bilo živo - svuda naokolo parkirani “mini morisi” iz Grčke, Slovačke, Engleske, Italije, Finske, Mađarske, Hrvatske, ali i iz raznih gradova naše zemlje.
Raznobojni automobili okupljali su pažnju prolaznika, koji su zastajali da fotografišu maštovite “morise”. Među najzanimljivijim svakako je četverotočkaš iz Aranđelovca koji na svojim vratima nosi najpoznatija lica svetske muzičke scene - "Bitlse".
Mima Prokić pored svog "minija" sa "Bitlsima"
 Tri godine sam sređivao ovaj autić, imam ga 15 godina i jedinstven je na Balkanu po tome što je dvosed i kabriolet. Kao kabriolet prešao je samo 1.000 kilometara, ali čim ga registrujem ići ću njim na putovanja - kaže za “Blic” Mima Prokić, koji je dosad posedovao čak pet “mini morisa”.
Među najmlađim posetiocima "Minijade" sigurno je petogodišnji Svit iz Maribora, koji je sa roditeljima jutros doputovao u Beograd.

Najmanji serijski karavan na svetu
- Imamo kolekciju “mini morisa”, ali ovaj nam je najdraži jer je najmanji napravljen serijski karavan na svetu. Zahvaljujući ovom autu obišli smo celu Evropu, jedne godine smo prešli 32.000 kilometara - priča Gregor Obronek iz Slovenije.
On kaže i da je “mini moris” kuća u malom - u njemu može da se prespava, a ako se izvade zadnja sedišta, tu može i da se kuva.
Najdalje Gregorovo putovanje bilo je do Engleske u kojoj je upoznao i glavnog i odgovornog urednika britanskog “Mini magazina” Džef Raglsa.
Ragls kaže za "Blic" da s devojkom redovno dolazi u Beograd na "Balkansku Minijadu".
- Posedujem sedam “minija”, a ovaj kojim sam doputovao u Beograd je jedan od mlađih - on je ‘89. godište. Svaki put kada dođem ovde napravim reportažu o “Minijadi” u Srbiji, koja posle bude objavljena na pet strana i to je odličan način da se reklamira ova manifestacija van granica vaše zemlje - kaže Ragls.
On je u Beograd doputovao u "mini morisu" koji je nazvao "Brenda" po baki koja mu ga je prodala.
Međunarodni skup, koji okuplja ljubitelje klasičnih Austin Mini automobila, „Balkanska Minijada 2012“  trajaće do 24. juna, a ovogodišnja manifestacija je humanitarnog karaktera.
- Deo prihoda od uplate dnevnih kotizacija koji uplaćuju učesnici skupa iz Srbije biće namenjen pomoći za Dimitrija Stevanovića, dečaka koji je rođen sa jednim od najtežih razvojnih poremećaja – Spinom bifidom - kaže za "Blic" Vladimir Kovačević, predsednik "Mini kluba Srbije".

Roštiljijada i izbor najlepšeg "minija"
Sa platoa mini morisi su krenuli u revijalnu vožnju centrom grada oko , nakon čega su se zaputili na Trošarinu (Avalski put) na kojoj je svaki učesnik skupa za svoj "mini" dobio po 10 litara goriva.
Centralni deo skupa biće organizovan danas popodne na Hajdučkoj česmi, gde je planiran odmor uz roštilj, slikanje i razne igre za učesnike skupa, kao i dodela nagrada za najbolje i najlepše "minije".



Mini (bez Morisa)
"Mini" je mali auto kojeg je proizvodila fabrika BMC (British Motor Corporation) i njeni naslednici od 1959-2000. Iako je u Srbiji poznat kao "mini moris", "mini" se zvanično nikada nije tako zvao. Najčešće poznat kao "ostin", klasični ili "rover mini", originalni "mini" je smatran ikonom šezdesetih godina, a njegova rešenja prostornosti dobijene su postavkom točkova na uglove karoserije, koja je omogućavala da se čak 80 odsto površine iskoristi za ljude i prtljag.

Tekst preuzet sa  Blic.rs
 

 

Download BMW in Ovi Store now.

BMW X5M by Vorsteiner

Kompanije Vorsteiner je pripremila novi aerodinamički kit za BMW X5M. Pored toga u ponudu ulazi i nove alu felne, novi izduvni sistiem i poboljšani kočioni sistem.
U aerodinamički kit spadaju elementi od karbonskih vlakana, prednji spojler, zadnji difuzor, otvori za vazduh u prednjem braniku plus prednji "bubrezi".
Kao što sam napomenuo u paket spdaju i crne Vorsteiner VS-110 alu felne, Brembo GT-R Racing Big Brake Kit i Akrapovic Evolution Titanium izduvni sistem. 
Više slika pogledajte OVDE.

Download BMW in Ovi Store now.

VIDEO: BMW M5 na stazi BMW Performance Centra u Južnoj Karolini



Download BMW in Ovi Store now.

2016 BMW Serija 5, krenula nagađanja o novom dizajnu

Pojavili su se novi spekulativni izveštaji vezani za narednu generaciju BMW Serije 5 koja bi trebala da se pojavi 2016. godine. Za sada su ove informacije nepotvrđene i dolaze samo od jednog izvora tako da njihova verodostojnost ne može još uvek da se potvrdi.
Naredna generacija Serije 5 je još uvek u ranoj fazi dizajna pa se ne može tačno ni reći kakav će taj dizajn biti jer rukovodstvo kompanije nije odlučilo kojem dizajnu od ponuđenih će dati zeleno svetlo niti koja će verzija ući u proizvodnju.
Naravno, dizajn nove Serije 5 će se oslanjati na BMW-ov najnoviji dizajnerski pristup koji je demonstriran u okviru Vision Connected Drive koncept automobila. Znamo da će arhitektura i matrica biti deljene sa drugim modelima, kao što trenutna generacija dosta elemenata deli sa modelima Serija 6 i 7.
Izvor: Moto.rs

Download BMW in Ovi Store now.

Sledeća generacija BMW-a M5 neće imati manuelni menjač

Glasine koje se odnose na BMW modele se nižu jedna za drugom. Najnovija glasina je da neće biti manuelne transmisije u okviru naredne generacije modela BMW M5. Novi F10 M5 model će stići u dilerska predstavništva u SAD u narednih nekoliko nedelja, a pomenuta verzija o kojoj govorimo je oko 7 godina daleko do sada.
Prema navodima rukovodilaca ove kompanije u SAD, prošle godine je prodato oko 15-20% BMW modela Serije 5 koji su posedovali manuelnu transmisiju, dok se procenjuje da ove godine, taj broj neće preći 15%, uz trend kontinualnog smanjivanja.
Zbog svega ovoga BMW jednostavno ne planira da u okviru naredne generacije Serije 5 ugrađuje manuelnu transmisiju, već će fokus kao i u seriji 6 biti na automatskoj transmisiji.

Download BMW in Ovi Store now.

Kompanija BMW nastavlja sa svojim „i“ programom po planu

Pre par nedelja su se pojavile glasine o tome kako kompanija BMW ponovo razmatra svoj „i“ program i njegovu opravdanost. Prema najnovijim informacijama, izgleda da je zabrinutost bila neosnovana.
Neproverene informacije su navodile da BMW razmatra da odloži razvoj "i" programa zbog loše finansijske situacije kao i edovoljno razvijena infrastruktura, nedostatak olakšica od strane vlada i opšte neinteresovanje javnosti za ekološke automobile.
Uprkos tome što su i u tom momentu ovakve tvrdnje bile malo verovatne, nepostojanje zvaničnog demantija od strane BMW-a je ipak ostavilo određenu sumnju. Sada je međutim, to odbačeno, uz navode da BMW nastavlja sa svojim „i“ programom po planu.

Download BMW in Ovi Store now.