BMW : Laseri umesto LED svetala

 
Aktuelna generacija modela BMW serije 6 opremljena je adaptivnim svetlosnim grupama, koje su kompletno izvedene od LED dioda. Ali,BMW ističe da je laser logičan naslednik aktuelnih diodnih svetala. Konstruktori nemačke kompanije već rade na razvoju laser svetala, koja će se u serijskom automobilu pojaviti za nekoliko godina...
Laser će obezbediti bolju osvetljenost, koja će značajno uticati na povećanje bezbednosti. Pored toga, u poređenju sa LED svelima, laser će trošiti upola manje energije, čime će doprineti smanjenju potrošnje goriva, a samim tim i smanjenju emisije štetnih materija. Svetlosna efikasnost LED dioda iznosi 100 lumena po wattu (100 lm/W), a kod laserskih svetlosnih grupa će iznositi oko 170 lumena po wattu. Zahvaljujući boljoj efikasnosti, laser svetla će biti prvi put primenjena kof plug-in hibrida BMW i8, koji će se u proizvodnji pojaviti 2014. godine. 
Laser je izvor monohromatskog i koherentnog svetla, koje ima samo jednu boju i jednu talasnu dužinu, a takva talasna dužina svetla ima konstantnu faznu razliku. Rezultat ovakvih karakteristika, jeste činjenica da laser emituje paralelni snop, čiji inetenzitet je gotovo hiljadu putaq veći od onog koji prave aktuelna LED svetla. 
Svetlo lasera će biti prilagođeno za korišćenje u svakodnevnom saobraćaju. Originalni plavi laserski snop će pomoću fluoroscentnog fosfornog materijala biti promenjen u jasno belo svetlo. Takav intenzitet laser svetla neće biti nebezbedan za ostale učesnike u saobraćaju. BMW čak tvrdi da će laser svetlo biti prijatno za oko drugog učesnika u saobraćaju. 
Sledeća prednost lasera biće dimenzije samih laserskih dioda, koje će biti veličine 10 mikrometara, što znači da su hiljadu puta manje od kvatratnih LED dioda. Zahvajujući malim gabaritima laserskih dioda, glavne svetlosne grupe će u budućnosti biti značajno manje nego dana, a s obzirom da prednja svetla imaju važnu ulogu u duzajnu automobila, možemo očekivati promene i u ovoj sferi. Nova svetla neće biti "duboka" kao sadašnja, a moći će da se smeste i na nove pozicije na automobilu. 

Izvor-Automagazin.rs

Download BMW in Ovi Store now.

BMW X6 M i X5 M Performance stripe package

 
BMW Performance je za modele X6 M i X5M ponudio i stripe package, odnosno trkačke trake u stilu BMW-a 3.0 CSL.

Sem M racing boja, za X6 M i X5 M su dostupni i sledeći BMW Performance elementi:

• M Performance prednji spojler od ugljeničnih vlakana

• M Performance zadnji spojler od ugljeničnih vlakana

• M Performance pragovi

• M Performance crni prednji "bubrezi"

• M Performance volan sa alkantarom

• M Performance detalji od ugljeničnih vlakana u enterijeru

• M Performance 21-inčni alu točkovi

BMW M Performance stripe package je takođe dostupan i uz druge BMW modele: BMW 1-Series M Coupe, BMW M3 Coupe i BMW M3 Convertible.

Izvor- Autoblog.rs

Download BMW in Ovi Store now.

Alpina B6 Biturbo Cabriolet

 

 
Kultni BMW tuning stručnjaci iz Alpine objavili su slike tjuniranog BMW-a B6 biturbo Cabrio, koji se temelji na najnovijoj generaciji serije 6 Cabrio.
Alpina B6 će imati 4,4 litarski V8 agregat koji razvija 507 KS pri 5.500 obrtaja u minuti. Alpina je izvukla dodatne konje uz pomoć novog twin-turbo sistema. Trenutno najsnažnija fabrički model je model 650i, koji iz 4,4 litarskog V8 TwinPower Turbo motora izvlači 407KS i 600 Nm obrtnog momenta. Dakle snaga motora je povećana za 100 KS.
Alpina B6 2012 dolazi opremljena sa 8-stepenskim automatskim mjenjačem. Preliminarni podaci govore da je najveća vrzina 311 km/h. Ubrzanje do 100 km/h takođe je poboljšano u odnosu na standardni BMW serije 6 i iznosi 4,8 sekunde.
Osim poboljšanih performansi, Alpina B6 Cabrio dolazi i s nekoliko aerodinamičkih poboljšanja. Prednji spojler je dobio neke elemente od ugljičnih vlakana, a izmenjen je i fabrički izduvni sistem, pa tako B6 ima Akrapovič izvuni sistem što nam govori da će imati izvrstan zvuk.
Alpina B6 Bi-Turbo Cabriolet se neće pojaviti u Frankfurtu ovog meseca, tako da njegov debi možemo očekivati na Geneva Motor Show-u iduće godine.

 

Download BMW in Ovi Store now.

Video : BMW 1M Coupe na MotorTrend testu

Download BMW in Ovi Store now.

BMW 1M Coupe by APP

 

 
Tjunerska kuća APP-Automotive je predstavila dva tjuning paketa za BMW-1 M Coupe  koji sem vizualnih promena sadrži i pojačanje njegovog šestocilindričnog motora za 70KS i za 110KS.
 
U prvom paketu se nudi motor sa 410 Ks, a u drugom sa 450 Ks. Podaci o maksimalnoj brzini i ubrzanju od 0 do 100 i dalje nisu poznati.
 
U ova dva tjuning paketa spadaju i novi titanijumski izduvni sistem koji je duplo lakši od fabričkog, ATS alu felne sa Pirelli PZero pneumaticima, narandžasta kočiona klešta, modifikovano vešanje koje je možda i najzanimljiviji deo paketa jer se može podešavati preko iPhone-a ili iPod touch-a (KW Variante 3 coilover + DDC (direct digital control)).

 

Što se tiče unutrašnjosti, standardna sedišta zamijenjena su laganim sportskim iz BMW Performance programa, kao i sportski upravljač. Vizualno, APP 1M Coupe donosi i zanimljive boje (narančasta / crna / siva) kojima je ukrašena karoserija i malo vuče na CSL trkački automobil.



Ovaj tjuning paket će vas koštati 14.000e, a ukoliko želite i karbonski kočioni sistem preba pripremiti dodatnih 20.000e.
 

Download BMW in Ovi Store now.

Video : BMW 1M Eisenmann exhaust system!

 

Download BMW in Ovi Store now.

BMW opozvao 120.000 automobila

 

 

 

BMW je opozvao 120 000 "dizelaša" zbog kvara na filterima, objavio je portparol kompanije.
"Većina automobila opozvana je u Evropi, od kojih 35.000 u Nemačkoj", rekao je on.
Kvar, koji su otkrili vozači kod internih testiranja, pokazuje da filter dizela iz serija "jedan" i "pet" nastavlja da radi i nakon što se motor ugasi, a to bi u nekim slučajevima moglo da izazove požar.
Iako takvih slučajeva za sada nije bilo, automobili su preventivno opozvani.

Download BMW in Ovi Store now.